Mittwoch, 18. September 2013

How old is your Barbour? The easiest way to figure it out!

Do you know how old your clothes are?
When I'd ask you when you purchased this or that, few of us could name the exact year, I guess.

Well, as I wanted to know the age of my new vintage Barbour Beaufort, I did some research in the mysterious Internet (maybe you heard about it...).

The answer is very simple:

Just check the back of the white barcode label.

The first two numbers right under the barcode indicate the year of production.

This means that my new vintage jacket was made in 1994, so it is 19 years old. 
It's ok to call it vintage, I think.

My old jacket is from 1992, as you'll see.

So when I compared those two jackets, the former owner (a lady) did treat it well.

My old jacket shows all the signs of heavy usage, but that's a different story, I've told you before...

My new jacket. Year of production is 1994

My old jacket. Only two years older...

Kommentare:

  1. Danke für den Hinweis, aber das steht nicht bei allen Jacken so.
    Ich habe z.B. eine International, die definitiv älter ist, als 10/15 Jahre, aber da steht nicht so ein Barcode. Eine andere Zahl, die mit 90 anfängt, aber kann ich mich da auch drauf verlassen?
    Bei meiner Beaufort genauso.

    AntwortenLöschen
  2. Vielen Dank für Deinen Kommentar. Das ist wirklich ein wichtiger Hinweis, der mich erstaunt.

    Denn dann ist das offenbar nicht (mehr) bei allen Jacken so.

    Wenn ich mir die Fotos der aktuellen Kollektionen anschaue, ist unter dem Barbour-Label offenbar kein Barcode-Zettel mehr zu finden.

    Wenn der Barcode Deiner Beaufort mit 90 anfängt, sollte die Jacke in der Tat 1990 produziert worden sein.

    Ich werde morgen zur Sicherheit beim Barbour Marketing in Düsseldorf nachfragen.

    Morgen wissen wir mehr!

    AntwortenLöschen
  3. Danke,
    ich kann dir morgen auch mal Fotos von meinen Etiketten schicken.
    Beste Grüße!

    AntwortenLöschen
  4. Hier mal die Etiketten.

    http://abload.de/img/dsc_0037varzs.jpg

    http://abload.de/img/dsc_0038a9q4w.jpg

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...